Operator javno dostupne elektronske komunikacione usluge, osim pružaoca usluga između mašina, dužan je da, na jasan i čitljiv način, prije zaključenja ugovora sa potrošačima, odnosno krajnjim korisnicima, gdje je posebno naznačeno, pruži informacije koje naročito uključuju:
- opis usluga koje se pružaju, minimalni odnosno garantovani nivo kvaliteta usluge (za usluge koje nijesu usluge pristupa internetu),
- informacije o ukupnoj cijeni servisa uključujući i sve dodatne troškove koji mogu da proiziđu iz ugovora, a ako je to moguće i informacije o aktiviranju usluge i iznosu svih periodičnih naknada ili troškova povezanih sa potrošnjom;
- informacije o trajanju ugovora, uslovima za produženje i raskid, uključujući i informacije o mogućim naknadama za raskid ugovora i povraćaj troškova povezanih sa terminalnom opremom;
- minimalni period za ostvarivanje pogodnosti iz promotivnih uslova;
- informacije o tarifama vezanim za brojeve ili usluge koje podliježu posebnim uslovima određivanja cijene
- informacije o naknadama povezanim sa promjenom operatora, o mogućnosti povraćaja eventualno preostalog iznosa unaprijed plaćenih usluga u slučaju promjene operatora, mehanizme naknada i povraćaja u slučaju kašnjenja i zloupotrebe promjene pružaoca usluga, kao i informacije o odgovarajućim postupcima;
- informacije o uslovima za ograničenje potrošnje;
- relevantne informacije o trajanju ugovora za pakete usluga i, ako je to primjenljivo, uslove raskida paketa usluga ili njegovih elemenata;
- informaciju o sažetku ugovora;
- informacije o mogućnostima dostavljanja računa za pružene usluge i osnovnim elementima koje račun treba da sadrži;
- informacije o načinu plaćanja naknade i povraćaja sredstava koja se primjenjuju ako nivo kvaliteta ugovorene usluge nije zadovoljavajući, uz upućivanje na prava potrošača u skladu sa Zakono o elektronskim komunikacijama ili ako operator na neodgovarajući način odgovori ili ne odgovori na bezbjedonosni incident, prijetnju, odnosno informacije o radnjama koje u tom slučaju operator može preduzeti;
- u slučaju pružanja usluga pristupa internetu mogućnost da potrošači prenesu neiskorišćenu količinu iz prethodnog obračunskog perioda u sljedeći, ako je takva mogućnost predviđena ugovorom;
- informacije o pojedinostima proizvoda i usluga osmišljenih za krajnje korisnike sa invaliditetom;
- informacije o načinu pokretanja postupka za rješavanje sporova;
- informacije o mogućnosti pozivanja jedinstvenog evropskog broja 112 i drugih brojeva hitnih službi bez naknade, o mogućnostima obezbjeđivanja podataka o lokaciji pozivaoca, kao i informacije o ograničenju pristupa hitnim službama ili informacijama o lokaciji pozivaoca usljed nedostatka tehničke izvodljivosti u mjeri u kojoj se uslugom krajnjim korisnicima omogućava uspostavljanje poziva prema broju u nacionalnom ili međunarodnom planu numeracije;
- informaciju o pravu da krajnji korisnik može da odluči o tome da li želi da njegovi lični podaci budu unijeti u imenik, kao i o vrsti takvih podataka;
- informaciju o ličnim podacima koje treba dostaviti prije početka pružanja usluge ili prikupiti u cilju pružanja usluge;
- informacije o mjerama koje operator može primijeniti radi održavanja bezbjednosti svojih mreža i usluga, sprečavanja zloupotreba kao i kontrole nedozvoljenog sadržaja;
Operatori javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga moraju krajnjim korisnicima sa invaliditetom obezbijediti pristup navedenim osnovnim informacijama o uslovima ugovora.
Operator javne elektronske komunikacione usluge dužan je da:
- pruža elektronske komunikacione usluge pod utvrđenim uslovima i cijenama;
- da Opšte uslove pružanja usluga, nakon dobijanja saglasnosti od Agencije, objavi na svojoj internet stranici, kao i da ih učini dostupnim, bez naknade, na zahtjev krajnjeg korisnika u elektronskoj ili štampanoj formi u svojim poslovnicama ili na drugi odgovarajući način;
- prije početka primjene, na svojoj internet stranici, objavi cjenovnik usluga koje pruža (Cjenovnik sadrži cijene pojedinih usluga, paketa usluga, dodatnih usluga, naknada za pristup, kao i način obračuna usluga) i učini ga dostupnim krajnjim korisnicima na jasan, sveobuhvatan i mašinski čitljiv način, kao i u formatu koji je pristupačan za krajnje korisnike sa invalidetom, kao i da objavi cijene promotivnih ponuda i akcija;
- prije zaključenja ugovora dostavi potrošačima Sažetak ugovora (čiji obrazac je propisala Agencija), koji je sastavni dio ugovora, na propisanom obrascu, uključujući sve načine zaključenja ugovora, pa i ugovora na daljinu, a ugovor stupa na snagu kad potrošač pisanim ili elektronskim putem potvrdi svoju saglasnost nakon prijema sažetka ugovora;
- na zahtjev krajnjeg korisnika unaprijed plaćenih usluga, nakon jedne godine od kupovine terminalne opreme i uz prilaganje računa, omogući upotrebu te opreme u mrežama drugih operatora, u roku od pet dana od dana podnošenja zahtjeva;
- krajnjim korisnicima sa invaliditetom obezbijedi pristup elektronskim komunikacionim uslugama;
- da omogući krajnjem korisniku priključenje terminalne opreme, ako oprema ispunjava uslove propisane zakonom;
- krajnjem korisnika, na njegov zahtjev, omogući jednostavno i besplatno uspostavljanje usluge preusmjeravanja poziva na bilo koji broj u sopstvenoj mreži ili mreži drugog operatora u Crnoj Gori;
- krajnjem korisnika, na njegov zahtjev, ukoliko postoji tehnička mogućnost, pruži uslugu roditeljske kontrole kojom se omogućava zabrana pristupa određenim sadržajima, zabrana upućivanja poziva i slanje elektronskih poruka na određene brojeve; upućivanje poziva i slanje elektronskih poruka samo na određene brojeve;
- radi tačnog obračuna pružene usluge, tačno registruje podatke o pruženoj usluzi;
- u ponudu usluga uključi najmanje jedan paket u kojem će se za obračun pruženih usluga koristiti ostvareni obim saobraćaja i da za obračun obima ostvarenog poziva koristi jedinični vremenski interval jedna sekunda (1s), a za obračun količine prenešenih podataka obračunsku jedinicu jedan kilobajt (1kB).
- pribavi pisanu ili elektronsku saglasnost krajnjeg korisnika javno dostupnih usluga govornih komunikacija da njegovi lični podaci budu unijeti u imenik operatora, kao i da uspostavi, objavi i ažurira imenik krajnjih korisnika javno dostupnih usluga govornih komunikacija.
Operatoru je zabranjeno da:
- počne sa primjenom izmijenjenih Opštih uslova pružanja usluga na postojeće krajnje korisnike, prije isteka roka od 30 dana od dana njihovog objavljivanja, ako su izmjene nepovoljne za korisnike, a ukoliko su izmjene povoljnije za korisnike izmijenjeni uslovi se primjenjuju, nakon dobijanja saglasnosti Agencije, od dana objavljivanja na internet stranici operatora;
- ne smije primijeniti izmjene cjenovnika usluga na postojeće krajnje korisnike prije isteka roka od 30 dana od dana njihovog objavljivanja ako su izmjene nepovoljne za postojeće krajnje korisnike, a ukoliko su izmjene cjenovnika usluga u korist krajnjih korisnika, te izmjene se mogu primijeniti na postojeće krajnje korisnike od dana njihovog objavljivanja;
- uslovljava korišćenje jedne usluge korišćenjem druge usluge;
- utvrđuje pravo da zadrži sredstva plaćena od krajnjeg korisnika koji je odustao od zaključenja ili izvršenja ugovora, pri čemu isto pravo nije utvrđeno za krajnjeg korisnika ako operator odustane od zaključenja ili izvršenja ugovora;
- utvrdi pravo da visinu cijene usluge odredi u momentu pružanja ili poveća cijenu usluge bez utvrđivanja prava krajnjih korisnika na raskid ugovora ako je konačna cijena veća od prvobitno ugovorene;
- od krajnjih korisnika svojih usluga zahtijeva da plate troškove nastale iz poziva i komunikacija, ako se utvrdi da su troškovi nastali kao posljedica nedovoljne bezbjednosti mreže;
- obaveže krajnjeg korisnika na izvršenje svih ugovornih obaveza, bez obzira na to da li je operator ispunio svoje ugovorne obaveze;
- uračunava krajnjim korisnicima u cijenu usluge troškove rekonstrukcije mreže;
- da ograniči pravo krajnjeg korisnika na promjenu operatora uslovima i procedurama za raskid ugovora.