Поштанска дјелатност

Којим се законом регулишу права корисника поштанских услуга?

Законом о поштанским услугама ("Сл. лист ЦГ", број 57/11, 55/16, 55/18).

Која су општа права корисника која прописује Закон о поштанским услугама?

Користник поштанских услуга има право на рекламацију због:

  • неуређивања регистроване поштанске поšilјке;
  • уређивања регистроване поштанске поšilјке са закашњењем;
  • оштетења или умањења садржаја регистроване поштанске поšilјке;
  • необављања уговорене услуге у целини или делимично

Коме и у ком року корисник може да поднесе рекламацију?

Користник поштанских услуга може да поднесе рекламацију поштанском оператору у року од шест мјесеци од дана предаје поштанске пошиљке због неурећења или уручења са закашњењем регистроване поштанске пошиљке, као и ако је уговорена услуга необављена у цјелини или дјелимично.

Такође, корисник поштанских услуга мора због оштећења или умањења садржаја регистроване поштанске пошиљке поштанском оператору поднијети рекламацију одмах при уручењу, односно најкасније наредног радног дана.

У ком року је поштански оператор дужан да одговори на поднесену рекламацију?

Поштaнски оператор дужан је да се изјасни у року од 10 дана од дана пријема рекламације у унутрашњем саобраћају, односно у року од 60 дана у међународном саобраћају.

Коме корисник мозе поднијети приговор на одлуку поштанског оператора.

На одлуку поштанског оператора корисник поштанских услуга може поднијети приговор Агенцији. Такође приговор може поднијети и у случају недостављања одговора по поднесеној рекламацији.

У којем року се подноси приговор корисника поштанских услуга?

Привогор Агенцији се подноси у року од 15 дана од дана пријема одлуке о рекламације, односно истека рока за одговор на рекламацију.

Да ли је одлука Агенције по приговору корисника поштанских услуга коначна?

Одлука Агенције по приговору корисника поштанских услуга је коначна.

У којим случајевима корисник поштанских услуга има право на накнаду штете?

Поштaнски оператор дужан је да кориснику поштанских услуга исплати накнаду штете и то најмање за:

  • губитак или потпуно оштећење вредносне поšilјке - означену вредност поšilјке увећану за десетоструку цену плаћену за пренос вредносне поšilјке;
  • губитак или погрешну исплату упутнице - износ у висини упутничког износа увећан за десетоструку цену плаћену за пренос упутнице;
  • делимично оштећење или умањење садржаја вредносне поšilјке - износ у висини утврђеног дела оштећења или умањења садржаја, али не већи од износа који би се исплатио на основу прве тачке;
  • прекорачење рока преноса регистроване поšilјке - цену плаћену за извршену поштанску услугу.

У прва три случаја корисник поштанских услуга има право на повраћај плаћене цене поштанске услуге.

Да ли је поштански оператор одговоран за изгубљену добит корисника поштанских услуга?

Поштaнски оператор није одговоран за изгубљену добит.

У ком року Агенција одлучује по приговору корисника?

У року од 30 дана од дана пријема приговора.